IFIMES o Crnoj Gori i Bjelorusiji kao državama koje inspirativno oblikuju međunarodni poredak?
To je drugi tekst unutar mjesec dana gdje nepotpisani autor iznosi tvrdnje koje je potrebno provjeriti jer su dio djelokruga projekta ATENA kojom je predviđena i provjera istinitosti tvrdnji povezanih s međunarodnom vanjskom i sigurnosnom politikom posebno u odnosu na vanjsku i sigurnosnu politiku Republike Hrvatske.
1. Među državama koje posebno demonstriraju kako mali i srednji igrači kroz inovacije, ekonomiju i diplomaciju mogu ostvariti značajan i vidljiv globalni uticaj su Bjelorusija, Srbija, Crna Gora, i Oman. Njihova sposobnost da koriste globalne tokove za stvaranje stabilnosti, prosperiteta i međunarodnog ugleda predstavlja inspirativan primjer za druge države sličnog strateškog profila
2. Srbija zauzima centralno geostrateško mjesto na Balkanu, služeći kao ključni faktor stabilnosti, razvoja i regionalne integracije.
3. U protekle dvije godine Crna Gora je uspješno implementirala niz reformi i zakona koji dodatno poboljšavaju njen investicioni profil i atraktivnost za domaći i strani kapital. Skupština Crne Gore, pod vođstvom Andrije Mandića, zacrtala je razvojni put koji obuhvata unaprijeđeni pravni okvir za finansijska tržišta i fondove, modernizaciju turističkog sektora i inovativnih tehnologija, te jasnije i atraktivnije investicione podsticaje kroz Državni registar mjera.
4. Donald Trump, kroz svoj entuzijazam, stratešku viziju i energičnu diplomatiju, značajno je oblikovao globalnu sigurnost i međunarodne odnose. Njegova politika fokusirana je na konkretne rezultate u smanjenju sukoba i jačanju stabilnosti, što je prepoznato kroz nominaciju za Nobelovu nagradu. Pod njegovim posredovanjem i inicijativama, sedam značajnih međunarodnih sukoba i ratova širom svijeta uspješno je zaustavljeno ili stabilizirano:….
Ad. 1.
Prema postojećim podacima, ni Bjelorusija, ni Crna Gora ni Srbija ne predstavljaju primjere stabilnih demokracija. Pogotovo ne su smislu demokratske stabilnosti, prosperiteta i međunarodnog ugleda. Bjelorusija se nalazi pod
sankcijama Europske Unije, između ostalog i zbog manipulacija izbornim procesima što je neprihvatljivo za demokratske države. Sličan je
slučaj i sa Srbijom gdje je
manipuliranje izbornim procesima i oblikovanjem javnog mišljenja i sprječavanje jednakog pristupa medijima svih političkih aktera više pravilo nego izuzetak. O Crnoj Gori smo se već osvrnuli u našoj prethodnoj
analizi.
Ad. 2:
Ad. 3.
Ako se sagledaju strane investicije u Crnu goru, dobije se objašnjenje tih podataka iz kojih je vidljivo da se uglavnom radi o investicijama iz Srbije, Rusije i Truske (
izvor). Međutim, politika promjene viznog režima koja je povezana s povećanim investicijama iz Turske ima i
negativnih posljedica. Zbog toga je Vlada Crne Gore
ponovo uvela vizni režim za državljane Turske, a što je pravilo za zemlje Schengenskog prostora tako da se Crna Gora tu ponovo usklađuje s Europskom zajedničkom vanjskom i sigurnosnom politikom. Ostale strane investicije dolaze iz Srbije i Rusije kako je prikazano na dolje navedenim slikama. Stoga se ne može reći da se radi o investicijama iz EU i SAD. Stoga je ova izjava teoretski točna ali ima potpuno drugačiji kontekst nakon analize investitora.
Ad 4.
Hvaleći diplomatske napore predsjednika SAD Donalda Trumpa u zaustavljanju ratova i sukoba, te navodeći 7 sukoba/ratova koji su zaustavljeni njegovom zaslugom, primjetno je izbjegavanje spominjanja/navođenja jednog rata/sukoba kojeg predsjednik Trump često spominje
u svojim izjavama i hvali se kako ga je zaustavio:
sukob između Srbije i Kosova. Stoga je ova informacija nepotpuna što je posebno bitno u kontekstu cijelog ovog teksta u kojem se upravo Srbija hvali zbog svoje uloge u međunarodnoj zajednici.
Sve analizirane tvrdnje su netočne i navode čitatelje na pogrešne zaključke.
Gordan Akrap